Ιαν 11

Andromeda: «Καμία παρανομία με το φορτίο εκρηκτικών» υποστηρίζει η ιδιοκτήτρια εταιρεία

«Δεν υπάρχει καμία παρανομία αναφορικά με το φορτίο που μετέφερε το πλοίο» δήλωσε ο Θεόδωρος Ρέλλος αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρείας στην οποία ανήκει το «Andromeda».

Το πλοίο, σημαίας Τανζανίας, εντοπίστηκε στα ανοιχτά του Αγίου Νικολάου Κρήτης να μεταφέρει 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες, οι οποίος, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, προέρχονταν από την Τουρκία και είχαν προορισμό τη Λιβύη.

Ο κ. Ρέλλος ανέφερε πως «το πλήρωμα κακώς κρατείται και οδηγήθηκε στην εισαγγελία» και δήλωσε πρόθυμος εφόσον του ζητηθούν διευκρινήσεις από τις αρχές «να μιλήσει αναλυτικά» για το θέμα.

Σημειώνεται ότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει κοινοτική οδηγία η οποία απαγορεύει τη μεταφορά και πώληση όπλων και εκρηκτικών υλικών στη Λιβύη, που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για εσωτερική καταστολή.

Αναφορικά με το γεγονός ότι το πλοίο γυρνούσε επί δύο μήνες από λιμάνι σε λιμάνι με 410 τόνους εκρηκτικών, ο κ. Ρέλλος είπε ότι το πλοίο όλο αυτό το διάστημα ήταν απλήρωτο, ενώ οι δύο τουρκικές εταιρείες στις οποίες ανήκει το εμπόρευμα, αθέτησαν τις υποχρεώσεις τους χωρίς να καταβάλουν τα λιμενικά τέλη, προκειμένου το «Andromeda» να μεταβεί μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο Τζιμπουτί όπου ήταν και ο προορισμός του φορτίου.

«Λόγω της φύσης του φορτίου ήμασταν από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο και το ‘Adromeda’ είχε κάνει μία διαδρομή Πόρτ Σαΐντ, Λάρνακα, Λεμεσός, Καλοί Λιμένες, Καλαμάτα, Σητεία. Μετά έγιναν τα γνωστά» είπε ο κ. Ρέλλος και τόνισε ότι η ρήτρα που υπάρχει όταν το πλοίο αναχώρησε από την Τουρκία ήταν όταν ο ιδιοκτήτης του φορτίου αθετήσει τις υποχρεώσεις του να υπάρχει το δικαίωμα του πλειστηριασμού και της πώλησης του συγκεκριμένου φορτίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το μοναδικό ποσό που έχει λάβει έως τώρα η εταιρεία για τη μεταφορά του φορτίου ήταν 58.000 ευρώ. Κατά τα λεγόμενα του κ. Ρέλλου, ο πλοίαρχος του πλοίου ζήτησε αγκυροβόλιο στην Κρήτη λόγω του καιρού.

Σχετικά με αυτό που φέρεται να έχει ισχυριστεί ο πλοίαρχος του πλοίου στις λιμενικές αρχές ότι το εμπόρευμα είχε ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες να μεταφερθεί στη Λιβύη, ο κ. Ρέλλος τόνισε ότι προκειμένου η εταιρεία να βρει λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει με τις δύο τουρκικές εταιρείες, στις οποιές ανήκε το φορτίο με τα εκρηκτικά, έκανε προσπάθειες αποθήκευσής τους σε πιστοποιημένο μέρος.

Τέτοιο πιστοποιημένο σημείο στην περιοχή μας είναι το λιμάνι του Μπάζ στο Μαυροβούνιο αλλά ατυχώς η συγκεκριμένη αποθήκη ήταν κατειλημμένη από άλλο πελάτη «με αποτέλεσμα η επόμενη πρόταση που μας δόθηκε ήταν η Μιζουράτα της Λιβύης» υποστήριξε ο ίδιος.

«Μας προτάθηκε να πάμε αλλά εμείς γνωρίζουμε και δεν πήγαμε άρα για ποιο λόγο μας έχουν ακινητοποιήσει το πλοίο και έχουν συλλάβει το πλήρωμα;» διερωτήθηκε. Σχετικά με τις 102 σοβαρές παρατηρήσεις και ελλείψεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου που φέρεται να έχει διαπιστώσει το Λιμενικό, είπε ότι το πλοίο πραγματοποιούσε το τελευταίο ταξίδι του και μετά θα οδηγείτο για διάλυση στην Τουρκία.

Πηγή: ΑΜΠΕ, naftemporiki.gr